25 de idei de continut pentru afisajul digital

Odata avand facuta investitia in ecranele de digital signage, un urmator pas ar fi generarea de continut prin care sa puteti iesi in evidenta. Content-ul este cel care va alimenta reactia publicului, fie ca e vorba de videoclipuri, imagini sau experiente media sociale. Pentru a va ajuta in aceasta directie, am sumarizat 25 de idei care va pot ajuta in a creste eficienta afisajului digital.

P.S. Nu toate ideile vor fi relevante pentru afacerea sau industria dumneavoastra, dar punerea în aplicare chiar si partiala, ar putea imbunatati în mod semnificativ efectul aplicarii de digital signage.

  1. Publicitate
    Fie ca e vorba de continut static sau video, transformati afisajul digital intr-o forma interactiva de advertising. Poate fi vorba de promovarea propriei afaceri si a serviciilor proprii, sau de promovarea unor companii partenere. Se poate obtine astfel cresterea recunoasterii marcii proprii si poate fi identificata o sursa de venit suplimentar in contextul in care se alege varianta unei platforme de publicitate pentru alte companii.
  2. Video
    Un video promotional e o forma de continut usor redabila in contextul afisajului digital, fie ca e incarcata direct sau ca este rulata folosind platforme precum Youtube sau Vimeo. Statistic, clientii observa de 10 ori mai usor continutul dinamic comparativ cu cel static.
  3. Promotii, campanii si concursuri
    Cresteti vanzarile prin afisarea de promotii, concursuri si campanii speciale care pot fi personalizate pentru specificatiile unei anumite locatii sau audiente.
  4. Website
    Puteti afisa pe ecrane de digital signage site-ul business-ului dumneavoastra (sau orice adresa URL). E o modalitate simpla de a directiona publicul spre online si de a prezentata o gama mai larga de produse decat cele pe care o locatie fizica le poate limita.
  5. Meniuri digitale
    Cand vine vorba de mancare, suntem natural atrasi de imaginile si descrierile pe care meniurile digitale le prezinta. Fie ca e vorba de un restaurant, fast food, bar, cantina, cafenea, prezentarea produselor folosind afisajul digital poate convinge mult mai usor clientul sa faca o comanda.
  6. Informatii nutritionale
    Oferiti publicului informatii nutritionale detaliate despre produsele oferite in meniu. Consumatorii cer aceste informatii din ce in ce mai mult pentru a sti mai bine ceea ce cumpara.
  7. Retete
    Dacă sunteți un restaurant, o cafenea, puteti lua în considerare afisarea de retete sau de informatii referitoare la alergenii alimentari. Se poate deschide apetitul clientilor sau acestia pot fi informati in asa fel incat sa fie multumiti de ce li se ofera. Astfel ei vor incerca cu incredere ofertele ce le sunt prezentate.
  8. Calendar
    Evidentiati orele de functionare, datele unor evenimente urmatoare sau al unor ore/zile de nefunctionare, pentru ca fiecare client sa fie informat cu privire la viitoarele actiuni de la locatia respectiva. Pentru evenimente speciale, se poate alege si abordarea numaratorii inverse(countdown), transmitand altfel un interes sporit clientului.
  9. Social Media
    Permitand clientilor sa aiba si o privire asupra profilului online al business-ului, ii ajutati sa cunoasca brandul mai bine, si sa se conecteze la oricare din aceste platforme, pentru a fi aproape permanent de ultimele materiale prezente pe conturile de social media. Totodata, prezentarea de informatii, de evenimente, de pe feedul de Facebook, sau de pe cel Twitter poate fi folosita pentru a promova brandul si pentru a tine captivat publicul. Prezentarea produselor folosind Instagram-ul poate influenta decizia de cumparare, pozele reusite fie ca sunt proprii sau facute de alti clienti, sunt de multe ori argumente convingatoare pentru a-i determina sa achizitioneze un anumit produs.
  10. Vreme
    Poate suna ciudat, insa afisarea starii actuale a vremii poate fi o modalitate  perfecta de a angaja publicul si de a-l face sa petreaca mai mult timp in fata sistemului de afisaj digital. Cu cat stationeaza mai mult, cu atat este mai mare si sansa ca si clientul sa interactioneze si sa aprecieze brandul.
  11. Testimoniale
    Afisarea marturiilor clientilor este cel mai bun mod de a spori increderea si de a intari marca. Testimoniale nu sunt doar despre promovarea unui produs sau serviciu, ci contribuie totodata la cresterea credibilitatii in brand.
  12. Liste gen "Top 10"
    Nu trebuie sa fie exact zece, insa ideea e simpla: listele numerotate cu informatii referitoare la domeniul sau business-ul propriu pot aduce informatii care sa-l captiveze pe client, fie ca e vorba despre tendinte, sfaturi, lucruri de evitat sau altele.
  13. Programari (clinici, saloane)
    Imbunatatiti modul în care comunicati, prin afisarea programarilor active ce contin numele pacientului, numele persoanei la care sunt programate si durata sedintei. Asigurati-va ca pacientii sunt informati in timp cu cele mai recente schimbari, deoarece calendarele sunt adesea modificate prin anulari sau reprogramari.
  14. Video-uri de tip "How to"
    Aratati clientilor cum sa utilizeze produsele oferite spre vanzare. Oferiti instructiuni de utilizare, imagini sugestive, sfaturi sau trucuri pentru o utilizare eficienta a ceea ce tind sa cumpere.
    Posibilitatile sunt nelimitate, deci fiti creativi!
  15. Informatii tip "Cum se fabrica?
    Tipul de momente de tip "behind the scenes" sunt indragite de clienti. Fie ca e vorba de clipuri scurte sau trailere cu o regie mai complexa, acestea sunt un mod excelent de a te apropia de public, si de a-i spori increderea in marca.
  16. Locatii noi
    Promovati cresterea business-ului propriu cu poze, ore de functionare si adrese ale celor mai noi locatii, pentru a creste recunoasterea brandului si de a castiga clienti si pentru noile branch-uri.
  17. Informatii SSM&PSI
    Afisati informatii precum iesirile de urgenta pentru a fi cat mai clara localizarea lor, asigurand acces rapid in caz de nevoie. Prezentati procedurile si instructiunile de siguranta pentru a putea fi cat mai usor vizibile pentru oricine. Actualizarea continutul se va face usor atunci cand va fi nevoie de a se prezenta anumite modificari  ca rezultat al evolutiei procedurilor.
  18. Pozitii deschise pentru angajare
    Daca aveti planuri de crestere a echipei si doriti sa atrageti candidati cat mai buni si cat mai calificati, va recomandam sa adaugati un anunt de angajare pe ecranul cu afisaj digital. Poate capta atentia candidatului perfect sau al unui client care poate recomanda pe cineva, odata ce stie de disponibilitatea pozitiei respective.
  19. Informatii despre angajati
    Odata ce ati angajat pe cineva nou, puteti prezenta persoana repectiva atat colegilor cat si clientilor. Se poate afisa o poza, un scurt bio si cateva detalii interesante/amuzante care pot grabi totodata integrarea persoanei respective in echipa. E o abordare eficienta, in ideea in care angajatul repectiv poate nu va avea sansa de a se prezenta personal tuturor. Totodata afisarea sarbatoritilor poate contribui la consolidarea culturii companiei.
  20. FAQ’s
    Raspundeti la cele mai frecvente intrebari într-un format usor de citit. Posibile subiecte ar putea fi: termenii de plata, detaliile legale sau de securitate sau unde si cum au fost produse articolele pe care le vindeti.
  21. Review-uri
    Afisati toate review-urile pe care le-ati primit de la site-uri precum TripAdvisor si prezentati clientilor astfel de dovezi care pot spori increderea in afacerea dumneavoastra.
  22. Organizatiile de care le apartineti
    Prezentati detalii precum logo-urile organizatiilor de care apartineti, sau daca aveti premii/certificari importante in industrie, pentru ca astfel veti contribui la cresterea credibilitatii business-ului dumneavoastra.
  23. Misiune / Valori
    Clientii de astazi cauta mai mult decat o oferta buna. Vor sa faca afaceri cu companiile prin care se identifica. Afisati informatii privitoare la misiunea/valorile pe care business-ul se concentreaza pentru a capta increderea acestor tip de client.
  24. Stiri si obiective ale companiei
    Mentinerea transparentei in ceea ce-i priveste pe clienti si angajati si impartasirea obiectivelor, fie ca sunt interne, fie ca sunt publice, pot motiva si pot oferi garantii de stabilitate.
  25. Wayfinding (harti digitale)
    Oferiti clientilor harti pentru a-i ajuta sa gaseasca cea mai buna varianta de la locul in care se afla pana la o anumita locatie pe care o cauta intr-o cladire sau intr-o zona specifica. Informati-i asupra parcarilor din jurul locatiei, sau furnizati date de trafic. Prin ajutorul oferit in aceste directii, poate fi minimizate posibile stari de confuzie si se poate imbunatati experienta generala a clientilor.

Indiferent de tipul de continut, un aspect general valabil e faptul ca alegerea unor sisteme interactive ajuta la crearea unor experiente mai usor memorabile, pentru ca atunci cand oamenii pot controla continutul, le e mai usor sa retina detaliile experientei respective. Totodata le e usor sa navigheze la sectiuni de continut care le prezinta un interes mai mare si pot petrece mai mult timp studiind detaliile produsului respectiv.

Acestea ar fi cele 25 de idei ale noastre pentru un continut digital eficient si captivant. Cu siguranta nu e o lista completa, insa speram ca v-am oferit cateva sugestii adaptabile business-ului dumneavoastra sau care pot oferi alte idei relevante contextului afacerii pe care o aveti.