Ecrane profesionale versus televizoare tip consumer

De obicei lumea se intreaba "Nu putem folosi televizoare simple pentru a prezenta informatiile sau ofertele la care ne-am gandit?"

Un prim gand ar fi ca da, orice SmartTV sau un TV cu Computer Stick / MediaPlayer ar putea fi transformat intr-o componenta de Digital Signage.

Insa daca se doreste obtinerea unui beneficiu maxim din investitia pe care se face intr-un sistem de afisaj digital, raspunsul e unul simplu: nu.

Exista o diferenta foarte mare intre un TV standard, gandit pentru consumatorii casnici si un display comercial(profesional) de Digital Signage. In primul rand "un display comercial nu e un TV". Este un monitor profesional folosit pentru a afisa continut intr-un mediu comercial. De aceea, GoDigi va va recomanda intotdeauna folosirea de ecrane profesionale in proiectele de afisaj digital, iata si de ce:

Sunt construite pentru a functiona continuu (de la 16 la 24 de ore pe zi).

Majoritatea display-uri comerciale sunt construite pentru functionare 24/7/365, avand componente mai durabile si avand o calitate superioara. Ecranele comerciale sunt proiectate sa reziste mai mult decat TV-urile standard. Fiind echipate cu sisteme de racire si protejate de posibila ardere a ecranului, acestea fac ca orice grija cu privire la functionarea indelungata a dispozitivului sa dispara.

Garantie prelungita de la producator.

Spre deosebire de garantia tipica de un an, care vine cu TV-urile pentru consumatorii casnici, majoritatea ecranelor profesionale vin cu o garantie de 3 ani. De asemenea, e foarte important de stiut ca, prin utilizarea unui televizor clasic pentru uz profesional sau comercial, garantia devine nula sau limitata.

O varietate foarte larga de gama de luminozitate

Tv-urile clasice au de obicei luminozitate de 250 de nits. Acest lucru face ca si continutul lor sa fie greu vizibil in medii luminoase si le face absolut inutile daca e vorba se a functiona sub lumina directa a soarelui. Display-urile comerciale sunt concepute pentru conditii de luminozitate ridicata, cu o luminozitate de pana la 700 pentru zonele interioare luminoase, sau de pana la 3000 nits pentru medii de vitrine sau in aer liber. Aceste sunt de asemenea concepute si cu unghiuri largi de vizualizare si avand grad ridicat de contrast, oferindu astfel un mod de afisaj adaptat perfect mediului de instalare

Orientare atat Landscape cat si Portrait

Majoritatea display-urilor comerciale pot fi utilizate atat in mod landscape, cat si portret. Componentele televizoarelor destinate consumatorilor casnici sunt concepute special pentru a fi utilizate doar in mod Landscape. In plus, numeroase display-uri profesionale sunt prevazute cu rame adaptate, in special din punct de vedere estetic, pentru a fi montate in mod Portrait.

Optiuni de interactiune Touch

Pe langa sistemele cu componenta touch incorporata, unele display-uri comerciale vin cu posibilitatea de a adauga un layer tactil, oferind astfel o solutie eficienta pentru a transforma un display comercial intr-un dispozitiv tactil, sporind in mare masura functionalitatea acestuia.

Media Playere si Sisteme de Operare integrate

Tot mai multe sisteme de afisaj digital, au media playere integrate adaptate pentru majoritatea tipurilor de continut, eliminand astfel nevoia unui media player extern. Acest lucru nu numai ca ajuta la economisirea de spatiu, ci si consituie o solutie eficienta din punct de vedere al costurilor. In comparatie, alegand un televizor mai ieftin pentru consumatori, va fi inca nevoie de un dispozitiv extern care sa furnizeze continutul care urmeaza a fi rulat

Securitate

TV-urile tip consumator nu pot bloca accesul comunicarii prin IR(infrarosu). De ce ar fi acest aspect important? Azi sunt aplicatii de mobil care tin locul de telecomanda, astfel incat orice utilizator care se afla la locatia sistemului de afisaj digital se poate juca si poate schimba continutul afisat in cateva secunde. Apoi, la fel majoritatea TV-urilor au porturi USB care pot fi si ele tinte ale unor atacuri. Ecranele profesionale difera prin faptul ca au o carcasa metalica robusta, iar ecranul LCD este protejat de o fatada de sticla. Ecranul are de asemenea, un compartiment de blocare pentru memoria interna si pentru portul USB, astfel incat continutul nu poate fi modificat de catre straini.

Design profesional

Televizoarele standard sunt concepute prin a se marketiza singure, iar sigla si modelul producatorului sunt afisate vizibil in jurul ramei. Nu numai ca acest aspect pare neprofesional intr-un mediu comercial, dar si distrage atentia de la scopul ecranului: acela de a transmite un mesaj. Display-urile comerciale sunt concepute in acest sens si nu vor contine logo-uri, tocmai pentru ca scopul digital signage-ului este de a creste gradul de constientizare al marcii promovate, nu al producatorului echipamentului.

Cu toate avantajele pe care ecranele comerciale le aduc, valoarea banilor investiti este maximizata iar multe din griji pot disparea, astfel incat va puteti concentra asupra lucrurilor importante cum ar fi generarea de venituri suplimentare sau mentinerea clientilor multumiti.